Profile

bingo_a: (Default)
凸(`Д´)凸

September 2017

S M T W T F S
      12
3 45 6789
101112 13 141516
17 1819 20212223
24252627282930

Syndicate

RSS Atom

Most Popular Tags

Page generated Sep. 20th, 2017 11:37 pm
Powered by Dreamwidth Studios

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
bingo_a: (1)
 Lol, the most retarded download site on the internet has to be Hulkpop.  It reminds me of the super secret rarez clubs for VK back in the day.  They make you jump through all these fucking hoops to get stuff that is, in most cases, already all over the net.  They have their site all dysfunctional, so you can't right-click, or copy-paste and they try to stop your anti-adblock service by presumably paying for an ANTI-anti-adblock service.  Which makes no sense to me bc I just use Tampermonkey for free to get around it lmao.  Now they have some kind of login/pay service for what they think is rarez, but it's usually findable elsewhere if you take some time to search, and if it's K-indie or rap, is more than likely on SPotify anyway.  Then, today, I was snatching the South Club EP and they blocked one of the songs from download like what?  It's not like I can't go somewhere else and get the whole thing.  Idk who runs that place, but they're a bunch of dumb pricks.

In other Kpop news lol.  Wow Lu Han has a new single.  Ok that's not Kpop, but whatever.  I watched Taemin and Junho's new songs last night, also not Kpop, but rather Jpop.  Ahahah, the vids for both were extra af.  I like Taemin's song I think, but I'm not sure about Junho's lol.  LIstening to Nam Taehyun's thing.  HIs voice is so good, seriously, he has a lot of talent.  Too bad he's such a silly emo hipster lmao.  Tbh though, most of the songs on this thing sound about the same, they're really not new or different.  The highlight is 90% his singing.  He tries just about every style and shows off his range besides.

Haven't heard much else about Hyunseung's comeback, though apparently he had an Insta live that I missed bc I don't pay much attention to that lol, but he has black hair whoa.  Feel like he's been blond forever.  Even though I think he works it, black hair is always more attractive to me.  From what I've read though, it's sounding increasingly like it's an album.

What else?  GOT7 is doing the solo thang apparently.  So that probably means they won't comeback as a group until fall.  I'm more interested in Jackson solo since it's gonna be in Chinese than I am about JJ Project or whatever.  I wonder what the rest of the group will be doing lol.  Just randomly saw that Boys Republic is releasing a Japanese album at the end of August.  Le sigh, I guess they just kinda gave up on Korea?  I mean, their Japanese songs have actually been good, but still.
bingo_a: (2)
 Still harping on American-obsessed Kpop fans...I find it really ridiculous when they go all out in criticizing visuals, whether it's the PV or teasers or even album covers for being "low quality".  It's the same thing as the America-centric movie fans criticizing the CGI in Asian movies.  There's always this unspoken implication that again, "those poor Asians" can't manage high quality American-style shit.  They clearly don't see this hypocrisy in themselves either since most of them tend to already be flaming hypocrite SJW types.  I don't honestly give a crap about "high quality" visuals though.  I want good content.  And America stopped putting out that awhile ago.

Found on PSCK yesterday, some Japanese group called the Beat Garden.  I'm having trouble classifying them lol.  By looks, I imagined they were a rock group and the song I heard, Don't THink Feel seemed to bear that out, but further research shows they're three vocalists and a DJ, but their music still has a rocky bent.  This is bugging me bc I stuck them in my male Jrock folder when I dl'd the three singles available on PSCK.  But now I think I'm going to have to move them to Jpop lol.  Either way I really like them and the vocalists are attractive af, especially Masato.  I'm already plotting to get their indies album and mini from CDJ. I feel like Japan has been stepping up their pop game of late.

Also listened to CNBLUE's new Korean mini on Spotify and looool how are they even a rock group?  Not saying I didn't like the music, but c'mon, it sounds like any other Kpop group that doesn't focus exclusively on dance and hip-hop.  Certainly didn't sound like rock lol.  I listened to their Japanese single too and same thing, sounds like pop to me, le shrug.  Gotta admit though, their vocalist has a very strong voice and I like it.

Watched the vaunted Tunnel ~cliffhanger~ last night.  Lol it wasn't really.  I already knew he was gonna go back to the past when he fought the killer in the tunnel.  In fact, it was pretty contrived when I think about it.  Well, with four eps left it'll be interesting to see what he does back there and if he can go back to the future.  Hahah.

Master of the Mask is allegedly going to be available this afternoon on DramaFever.  I'll probably watch it.  Also allegedly, JCW's character in Suspicious Partner is jerky, I'm so here for that.  I love jerky male characters and he seems like he'd do a good job lol.

I hate how I can't see all my tags here in the post screen.
bingo_a: (1)
I don't like to buy singles anymore. And Hilcrhyme's singles are never on the web anymore for whatever reason. But last year I found Jigsaw Puzzle on YT and just converted them to MP3 and used MP3Gain on it if necessary. So I've been looking for NEW DAY, NEW WORLD, that is, the b-side. I found the a-side months ago when it came out, but eventually deleted it because I didn't like the quality. Today I do a search for it and I find the b-side on NicoNico. Amazingly also find a converter and the quality is pretty damn good. Also, awesome song amazingly, but I digress. So I'm like, ok, I have the single now. Lemme just go find the a-side real quick. :D

Wrong. All the PVs have since been removed and I can't find it anywhere. Ha hah. D: I finally downloaded the whole PV somewhere and converted that. Still crappy, but MP3Gain made it listenable. Ok, but here's the lesson on this. For record companies and retailers and whoever else. You think that if you ban downloading (i.e. no one uploaded this single in a CD rip), that people will buy your shit, but then you make it difficult for them. I.e. I can't just sashay over to Amazon Japan and buy the MP3s, nope nope nope, because apparently I have to live in JAPAN to do that. No, they want me to buy the whole hard copy and pay twice what it's worth in shipping just to get two songs.  Uh huh. :|

Ha hah? No.  Not funny, and  I didn't do that. I patiently waited for someone to put the thing up in streaming form and then snatched it. I can hear the song, it's good enough for me at the moment and it will probably be on the album whenever that comes out as well. At no point did I ever consider buying the hard copy. All you did, by not allowing evil foreigners to download and PAY for the music, was lose however much yen two songs are worth because I snatched it for free.  Good luck with that business model.

That's why I don't feel bad or particularly sorry for these companies mostly futilely trying to stop downloading.  Because they aren't making it easy for people to buy their shit.  No instead they're being really fucking stupid while whining that everyone's taking things for free.

Tl;dr - I would have bought this single if you had let me, but you didn't, so I didn't.